Kuntopiiri-300T
300T:

10 Liikettä viidessä liikeparissa
30 toistoa jokaista liikettä
Yhteensä 300

Liikkeet harjoitteisiin on valittu huolella ja ne poikkeavat hieman "vanhoihin kuntopiiriliikkeisiin". Nämä liikesarjat parantavat kestävyyttä, voimaa, liikkuvuutta, koordinaatiota, tasapainoa ja nopeutta. Kaikki samassa paketissa! Pyri siis tekemään liikkeet mahdollisimman huolellisesti hyvällä tasapainolla ja laajoilla liikkeillä.

Tehdään liikepari kerrallaan (yht.5). Voit tehdä liikkeet esim. 1&2 liike vapaassa järjestyksessä aina sopivan määrän kerrallaan liikeparin sisäisesti. Liikeparissa siis 2x30=60 toistoa.

1.taso-Perus: Helpotettuja liikkeitä, luodaan pohjaa jotta jaksaisimme joskus tehdä oikein viimeisen tason liikkeitä.
2.taso-Edistynyt: Liikkeet ovat vaativampia ja valmistavat edelleen viimeistä tasoa kohti.
3.taso-Taistelija: Tänne halutaan ja tämä joskus läpi:) Todellinen haaste. Jos tulet suoritamaan tämän tason olet äärimmäisen kovassa kunnossa. Todellinen soturi!
4.taso-PRO: Sama kuin 3.taso mutta tiputetaan tavoite aikaa.

27.12 alkaen 4 viikkoa 2-3 kertaa viikossa. Sitten viikon huilin jonka jälkeen 4 viikkoa 2-3 kertaa viikossa. Lisäohjeet jatkosta helmikuussa. 

Liikkeet muuttuvat kun saavutat seuraavan tason. Taso vaihtuu kun suoritat tasokokeen.
Tasokoe: Puhtailla ja oikeilla liikkeillä 300 liikettä alle 40 min.

Vinkki:
Pyri tekemään jokainen liike huolella rauhallisesti samalla temmolla alusta loppuun.
Jos et jaksa kyseistä esim 1. liikettä kerralla loppuun vaihda 2.liikkeeseen ja tee saman verran liikeparin toista liikettä. Vaihda taas takaisin 1. liikkeeseen jne.
Ajatella ja taktikoida saa. Kuuntele kehoasi ja pyri rytmittämään liikkeet ja liikevaihdot sopiviksi ettet hapota ja väsytä itseäsi liian varhaisessa vaiheessa.
Sarjojen välillä sopiva mutta mahdollisimman lyhyt huilaus (hengityksen ja pulssin tasaantuminen).

Joulu-/Tammikuun Tiistain treeneissä pyrimme loppuun tekemään kuntopiirin säännöllisesti

Tämä on vain muistilista liikkeistä. Yhdessä opettelemme tekemään ne oikein, saat myös tarkennetut ohjeet minulta!

Taso 1: Perus
Liikkeet: opetellaan yhdessä tekemään oikein

1. Helpotetut leuat / YLÄTALJA
2. Punnerrukset / Helpotetut punnerrukset

3. Syväkyykky omapaino/ Tangon kanssa
4. Vatsat - perus

5. Helpotettu vaaka-alasoutu / ALATALJA
6. Helpotettu / normaali liukupunnerrus

7. Sumokyykky
8. Vatsat x 2 - kierto

9. Sprintteri x 2- nopee
10. Sotilas - aloittelija

Taso 2: Edistynyt
Liikkeet: Minulta

1.
2.

3.
4.

5.
6.

7.
8.

9.
10.

Taso 3: Taistelija
Liikkeet: Minulta

1.
2.

3.
4.

5.
6.

7.
8.

9.
10.